Kyckling-enchiladas


Eftersom flera frågat efter receptet på Kyckling-enchiladas som jag lagade igår så kommer det här (inte mitt eget, utan det står på baksidan av kryddmixen ;-)   )

1 påse Enchilada kryddmix
1 1/2 dl tomatpuré
3 dl vatten
400 g strimlad kycklingfilé
1 msk olja eller margarin
3 dl riven ost
4 tortillabröd

Blanda kryddmixen, tomatpuré och vatten i en kastrull. Låt såsen koka upp
Bryn köttet i lite margarin eller olja i en stekpanna. Tillsätt hälften av såsen och låt sjuda på vag värme i 5-10 minuter
Tillsätt 2 dl ost i såsen och låt koka i några minuter till osten smält
Fördela köttblandningen i mitten av varje tortilla. Rulla ihop tortillabröden och lägg dem i en smord ugnssäker form.
Häll resten av såsen över tortillabröden och strö resten av osten över
Gratinera mitt i ugnen i ca 10 minuter

Servera gärna med en sallad och gräddfil.

Kommentar:  Jag gjorde dubbel sats men då tog jag bara 1 1/2 påse kryddmix eftersom såsen kan bli lite för stark annars. Slog inte heller på all sås över utan man fick ta extra sås bredvid.

MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0