Onsdag och Torsdag i London

Idag började vi morgonen med frukost innan vi sedan vandrade iväg till Flygbussen. Incheckningen på flyget skedde i automater sen lämnade vi in väskorna, gjorde säkerhetskontrollen och sen var vi inne. Vid 10-tiden flög vi mot Stockholm Arlanda.

På Arlanda fick vi sedan vänta några timmar. Lunch åt vi på en restaurang som hette Alfredos. För mej blev det en pizza Hawaii. Efter en tur igenom Taxfree-shoppingen så satte vi oss vid Gaten och väntade. Flera plan till London var inställda men det var Brittish Airways plan. SAS plan gick som de skulle.

Klockan 15.05 skulle planet lyfta men det var förseningar på grund av snöovädret i London. Det blev lite väntan i planet och sen lite längre flygtid men vid 18-tiden var vi framme. Där väntade tre bussar för att ta oss till hotellet, Royal National Hotel. I lobbyn var det otroligt mycket folk som skulle checka in. Hotellet har 1400 rum så ni kanske förstår att det kan vara mycket folk där….

När vi klev in i rummet kändes det som en bastu. Direkt blev jag orolig att det inte skulle gå att stänga av, men som tur var så gick det…. Rummet är helt OK. Det är tre enkelbäddar med rätt så hårda sängar.

Vid klockan 20 var vi då äntligen på väg ut för att äta middag. Vi vandrade runt lite och tittade på lite olika restauranger men till slut hamnade vi på en liten italiensk restaurang. Där åt jag Pasta Carbonara medan de andra åt pizza och andra pastarätter. Det var jättegott. Middagen gick på £13 (156 kronor) inklusive ett glas rött vin.

Inatt har vi sovit rätt bra faktiskt. Nu är det dags att ta en dusch för att sen gå ner och äta frukost.