Mera recept

När jag ändå är inne på matlagning så kan jag lika gärna tipsa om ett till recept som inte såg så tokiga ut i senaste Allt om Mat. Hittar det inte på deras webb, det kanske tar ett tag innan recepten från tidningen kommer ut på sajten.

Torsk med rökt lax och gräslök

15 min + 20 min i ugn

Till 4 pers:
600 g fryst torskfilé
½ tsk salt
1 krm nymald svartpeppar
200 g kallrökt lax
1 dl hackad gräslök
2 ½ dl matlagningsgrädde
1 msk pressad citron
2 tsk dijonsenap
2 dl lagrad riven ost

Tillbehör:
Kokt pressad potatis eller ris

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader. Tina torsken. Lägg fisken i en smord ugnssäker form. Salta och peppra
2. Strimla laxen och blanda med resterande ingredienser. Häll blandningen över fisken.
3. Tillaga mitt i ugnen ca 20 min. Servera med potatis eller ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0