Pepparkaksbak

Efter att de fått adventspaket idag (se förra inlägget) så blev det naturligtvis pepparkaksbak idag. De kavlade och gjorde kakor på löpande band. Emmy fick lära sej att sätta in plåtarna i ugnen (ta ut dem gjorde däremot jag). Goda kakor blev det!
Samtidigt som tjejerna bakade städade jag och försökte få till någon slags ordning på alla prydnadssaker som fyller huset :-) När jag var på IKEA sist köpte jag några förvaringslådor som fungerade bra. Jag fyllde dem färgvis med olika prydningssaker. Färger som fick var sin låda var lila, grön, brun/orange och turkos. Sen blev det en låda med vit/beige/genomskinligt. Känns skönt att ha sorterat lite bland alla saker.

Nu skulle jag behöva ett antal vakumpåsar så att jag kunde få alla prydnadskuddar och filtar att ta lite mindre plats ;-)



Till sist blev det även julpyntat en hel del!


Kommentarer
Postat av: Irene

Hoppas att det finns några goda pepparkakor kvar tills jag kommer och fikar!

2009-11-28 @ 22:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0