Syrenfråga

syren blommor
Bild ifrån www.trädgårdsväxter.com


Fick en fråga av en läsare om det här med Syrenplantor.

Fråga:
Jag har hört att man ska i princip kunna ta en syrenkvist och sätta den direkt i jorden, och att den då ska kunna klara sig...vet du om det är så??

Jag har ingen vana själv av att plantera ner syrenplantor men min svåger sa idag att han väldigt enkelt dragit upp små plantor med rötter och sen grävt ner dem lite här och där och att de verkat "tagit sej" utan problem.

På den här Trädgårdssidan står det så här:

Plantera helt enkelt plantan i jorden och låt den vara så kommer den med största sannolikhet slå rot och börja växa helt på egen hand. Några speciella knep behövs inte där inte.

Låter ju väldigt enkelt, eller hur :-)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Ja, jag hoppas de blir riktigt frodiga och fina! Ska absolut lägga ut bilder när de växt mera :-)



Kram o ha en trevlig söndag :-)

2009-05-24 @ 11:29:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallo! Kolla in våran slänt ner emot er. Där satt vi ett antal plantor som vi fått från Avaträsk. Dom har nog varit där säkert 5 år nu om inte mer. Dom växer då som attan.

Kram Åsa

2009-05-24 @ 20:32:37
Postat av: B.

Tack tack för svaret...ja, då skadar det ju inte att prova ändå då!

2009-05-24 @ 21:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0