Härliga söndag!

Idag har vi "donat" här hemma med både det ena och det andra. Altanen och bron har skurats av och sen oljats in med en pigmentfärgad träolja. Det blev kanonbra! Sen har jag grävt bort gräs, lagt markduk och slutligen placerat en pallkrage över "hålet", fyllt pallkragen med jord och sen tänkte jag plantera. Planteringen blev däremot kvar tills imorgon kväll.... Hoppas på fint väder då istället :-)

Sen har jag också hämtat rabarber och gräslök hos goda vänner och grävt ner. Syrenen som jag hämtade hos svåger och Hillevi igår har också grävts ner.

När vi var lagom kaffesugna så blev vi bjudna på äppelpaj och kaffe hos bror och svägerska, det var jättemumsigt!

Mats avslutade med att klippa gräset medan jag badade tjejerna inför en ny vardag imorgon.

På Tisdag-Onsdag flyger jag ner till Stockholm på en mässa inom bredbandsområdet. Ska bli väldigt intressant och förhoppningsvis väldigt givande.

Idag återkom min syster till hemmaplan efter en vecka i Italien och de verkar ha haft det kanonbra! Välkommen hem!

Kommentarer
Postat av: Nikita

Tänkte bara tipsa om en ny tävling hos mig,

vinn en valfri nova star mössa

http://nikital.blogg.se/2009/may/tavling-vinn-en-valfri-nova-star-mossa.html

2009-05-25 @ 10:58:24
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0