Kvällens pyssel

Ikväll har jag tagit och planterat några smultronplantor som jag hittade när jag rensade häcken..... De har fått ta plats i en rabatt som jag inte alls fått fason på utan där alla blommor mår dåligt. Ska prova och se om smultronen kan tänkas må bättre där.... Har faktiskt ingen aning om var smultron mår bäst men det är ju skoj att prova!

Passade också på att lägga på lite fiberduk över de frön som jag sådde för några dagar sedan. Det är tänkt ska bli morötter, sallad och en blomsterblandning! Hur det kommer att gå, det får vi se framöver :-)

Sen har jag också fotat en blomma som jag tycker är otroligt vacker. Vet faktiskt inte vad den heter men det är den gula i collaget nedan. Sen passade jag på att fota en gräslöksblomma, den är inte så tokig den heller!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hej! Nej mässan i Åsele är först den 14 juni. I helgen är det Ridklubben i Dorotea som arrangerar en liten trevlig marknad vid Sörgården (visst heter den så?!) på lördagen. Så tittar du förbi får du givetvis en finfin rabbat som tack för din idé! KRAM

2009-06-03 @ 11:12:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: SofiH

oj, jag är jätte dålig på att svara på kommentarer. måste verkligen skärpa till mig om jag vill få några i fortsättningen ;)



Fotokurs är verkligen kul! Även om den kursen jag gick inte var den bästa så gav den ändå motivation och jag gissar att jag iaf lärt mig någt!



Det är tråkigt utbud på fotokurser rent allmänt tycker jag.. tyvärr. Dorotea är knappast bättre :p



jag har funderat på en veckokurs i naturfotografering.. Då är man en vecka vid några jämtländska fjäll. tältar och fotar hela veckan. fantastiskt. :)

2009-06-03 @ 11:48:02
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: fia

det blir nog jätte fint ,smulltronplantor kan man ha mycket av gott till sommaren . fin blogg du har .

2009-06-03 @ 13:44:17
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Maggan

gulltörel tror jag blomman heter

2009-06-05 @ 12:37:40
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0