Leos, vilket bra ställe!

Oj, vad det är svårt att hinna med att blogga så här på semestern ;-)

Nu har vi i alla fall besökt Leos Lekland i Umeå. Vi var där tillsammans med ett kompispar, deras 3-åriga dotter och 7-veckors gamla lille kille. Jag tycker att leklandet överträffade förväntningarna. När man kom dit fick man direkt ta av sej skorna och ta på sej sockar. Hade man inte sockar (vilket inte jag hade) fick man köpa "Leos Lekland-sockar" för 15 kronor. Sen gick man in i själva lokalen. Väggarna var snyggt målade i djungeltema med bilder på Leo och hans vänner. Sen fanns det en gigantiskt stor klätterställning där de kunde klättra, krypa och springa fram och tillbaka genom olika gångar. Allt var vadderat och säkerhetstänket var perfekt. Vi kunde i lugn och ro slå oss ner i restaurangdelen och sitta och titta på. Där fanns också en datahörna där man kunde sitta och surfa om man ville.

I landet fanns också en cykelavdelning, tigerrutchkana, basket, innebandy, olika småspel, hoppborg med rutchkana, "kanoner" där man sköt skumgummibollar, studsmattor mm mm.

Lejonet Leo kom också på besök! Alva och Emmy sprang snabbt fram och slog sej ner i soffan bredvid honom så att jag fick ta kort! Förvånad blev jag kan man lugnt säga. De brukar vara rätt försiktiga i såna där sammanhang men inte den här gången!

Lunchen intogs också där och det fanns allt möjligt att välja på. Pannkakor med sylt för 25 kronor och en stripslåda för 20 kronor är ju bra kurs för en barnfamilj. Själv åt jag köttfärspaj och den var väl inte direkt kanongod....

Ja, ja, en kanondag var det i alla fall. Barnen lekte där i ca 5 timmar innan färden sen gick in mot Umeå!

Kommentarer
Postat av: Ida

Leos är toppen, Neo älskade att vara där och han är ändå rätt liten (inte ens 2 år när vi var där). For och sprang överallt, men i de högre ställningarna ville han ha oss med :-) Sen tyckte jag att man hade bra överblick ifrån restaurangdelen :-)

2009-07-03 @ 11:57:55
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Kia

Åh! Vi har också planer på att åka till Leos lekland! :) barnen har tjatat om att få fara dit.

Kram

2009-07-03 @ 22:29:46
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0