Hösten är här

Ja, nu är det höst. Ikväll har maken fixat till ute inför hösten. Gräset har klippts (förmodligen sista gången innan snön) och alla blomkrukor har tömts.



Emmy har gått Bamsegympa ikväll och under tiden for vi till min mamma och pappa och hämtade rönnkvistar. Tog både orange/röda utan bär och kvistar med gröna blad och bär.

Dessa har jag ställt i glycerol enligt en instruktion jag hittade på webben. Där stod det att man skulle göra så här:

1. Snitta kvistarna och gör ett skåra upp i kvisten ca 4-5 cm nerifrån
2. Ställ kvistarna i hett vatten i ca en timme
3. Bland glycerol med nykokat vatten (1/3 glycerol och 2/3 vatten) och låt svalna
4. Ställ kvistarna i blandningen. Låt stå ca en vecka. Om de står där för länge blir kvistarna "kladdiga".

Ja, nu är det bara att vänta.

Sen ska kvistarna in i vårt Tv-rum som ska få "höstigare" inredningsdetaljer hade jag tänkt.....

Kommentarer
Postat av: sara

oj, funkar de där tro? :P ja ha alltid velat spara kvistar och löv från våran sjukt fina häck, den bli så himla röd och fin på hösten. Vars ha du köpt glycerolet till just de där då? Blomster?

2008-09-10 @ 08:44:11
Postat av: Lindas krypin

Re: sara

Glycerol köps på Apoteket! Det ska fungera bara fint sägs det!

2008-09-10 @ 09:01:49
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0