FN-dagen

Förenta Nationernas flagga

Idag är det FN-dagen och högtidsdagen instiftades för att främja syftena, målsättningarna och resultaten som FN står för internationellt (Info från wikipedia.org). Här hemma flaggas det med FN-flaggan på skolan och utanför mitt jobb hänger svenska flaggan i topp. Medan jag gick i skolan så minns jag att vi ofta jobbade med olika teman på FN-dagen.

På FN:s hemsida kan man själv bidra på flera olika sätt. En kampanj heter "Bjud på skolmat" och en "Röj en mina".

För bara två kronor kan du bjuda ett barn på en skolmåltid.

Här kan du stödja FN på olika sätt

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hej Linda! Ser att du också är med i "blogvertiser". Har också anmält mig där men min undran är hur du gjort med registrering av bankkontonummer? Har du "vågat" gjort det?



Mvh Vendela

2008-10-25 @ 12:35:58
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0