Recepttips

Idag fick jag ett recept av en arbetskamrat, Åsa, som är helt oprövat men som jag tycker lät jättesmaskigt. Ni som läser min blogg brukar ju vara snabba att prova... Återkom gärna och tala om hur det smakade :-)

Pepparkakscheesecake

Dessa går att göra portionsvis i glas, men du kan också göra en vanlig rund cheesecake

Till 5-6 personer
15 pepparkakor
200 g Philadelphiaost
1/2 krm bittermandelarom (kan uteslutas)
2 dl vispgrädde
hjortron

Rör osten mjuk med elvisp
Bland ev. i bittermandelarom.
Blanda i grädden i omgångar och vispa till en pösig kräm.
Krossa kakorna till fina smulor. Fördela i portionsglas (spara 2 mask till garnering) och fyll på med krämen.

Låt stå i kylen ca 30 minuter. Garnera med hjortron och de sparade pepparkakssmulorna!

MUMS (låter det som i alla fall.....)

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Men OJ vad sugen jag blev på glögg !

Måste nog röra ihop den här kakan någon dag och smutta på lite glögg.. snart är det jul, det går bara inte komma ifrån ;)

2008-11-13 @ 15:05:22
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0