Blåbärs-muffins (cupcakes?)

Igår bakades det muffins, eller som det så moderiktigt heter, cupcakes :-)

Efter att fått stor inspiration av Blixmans blogg där Eva Blixman (både duktig fotograf och cupcakes-"konstnär") gör otroliga cupcakes-mästerverk, skrev jag ut hennes recept och inhandlade ingredienser. Sen började det bakas och receptet var enkelt och allt gick bara bra. Tyvärr hade jag bara vanliga muffinsformar, som är rätt tunna, så det blev lite olika form på muffinsen. Enligt Blixman köper hon sina formar på ÖB, så om någon av mina läsare besöker ÖB, får ni gärna inhandla några åt mej :-)

  

Efter att de var klara så fick det kallna och sen blev de dekorerade med vispad grädde och blåbär. Mums! De blev ju inte alls lika vackra som Blixmans, men ack så goda :-)

Kommentarer
Postat av: Bea

Det finns liknande sådana formar (är nog samma...) på Ica, dom gjorde jag cupcakes i och dom blev jätte fina!! ;)

Allt bra med er? Tilda har blivit lite snorig, men annars är vi friska här, skönt!! =)

2008-03-03 @ 07:26:03
URL: http://mammabeas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0