Saintpaulior

Tänkte jag skulle visa er några av mina Saintpaulior. Totalt har jag nog ett 20-tal olika. Jag har drivit upp alla ifrån blad som jag köpt via Tradera.  Där kan man köpa ett orotad blad ifrån alla möjliga sorter. Sen sätter man ner bladet i en liten kruka (minsta som finns). Stoppa ner allt i en påse och förslut. Låt påsen vara stängd ända tills det börjar komma upp små blad. Då kan man börja öppna upp lite grann.

Det tar rätt lång innan det kommer nya blad (någon månad), så ställ det ljust någonstans där det inte tar upp plats för annat...

Den lila med "prickar" är min favorit. Mest ovanlig av dem alla...



Har du någon ovanlig Saintpaulia? Kanske någon som man kan få ett blad utav?

Kommentarer
Postat av: Anna/e-tuna

Har inga saint paulior själv, haft för några år sedan men jag hade inte sån tur med dem. Men fina är de :-)

2008-06-20 @ 18:47:11
Postat av: Lindas krypin

Re: Anna/E-tuna. Det som jag tycker är skönt med Saintpaulior att de mår bäst av att inte stå i fukt hela tiden :-) Eftersom jag har långt mellan vattningstillfällena så passar det mej som "hand i handsken" :_)

2008-06-21 @ 10:31:29
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0