Nytt på köksbänken!

Idag har en sån här fått flytta in hemma hos mej :-D

Bild från OBH Nordicas hemsida

Fick ett erbjudande i brevlådan om 100 kronors rabatt på ICA-kortet och idag tog jag och inhandlade en Frutti Blender i färgen Pearl! Jag hoppas på att det blir många goda Smoothies gjorda med den.....

Har just slängt ihop en blåbärskaka och det med betoning på slängt för det är verkligen ett lätt recept. Så här blev den!



Recept:

3 ägg
4 dl strösocker
150 gr margarin
2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
blåbär

Rör ihop äggen och strösockret. Smält margarinet. Blanda ner vetemjöl, vaniljsocker och det smälta margarinet och rör till en slät smet. Den blir ganska tjock så den måste bredas ut i den smorda formen.

Grädda i 20-25 minuter i 200 grader mitt i ugnen.

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Jag gjorde också den här blåbärskakan för några dar sen. Den är verkligen enkel och mycket god.

2008-08-13 @ 20:28:02
Postat av: Moa

Jag såg erbjudandet i posthögen idag. Vad kostar mixern ord. pris?

2008-08-14 @ 00:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0