Vinst i pimpeltävling!!

Jo, i helgen var vi på Häggås-Lillsjön på en liten intern pimpeltävling. Vi var ca 35 stycken som fiskade och det var trögt.... Till slut drog Jonas (min brors grabb) upp en liten mört. Inte långt efter det fick jag en liten abborre. När de två enda fiskarna var vägda stod det klart. Jonas vann och jag blev tvåa :-)

Hans mört vägde 45 gram och min abborre vägde mellan 44 och 45 gram. Så nära kan det vara ;-)
image355

Det var jätteskoj att Jonas vann, vinsten blev 400 kronor. Själv vann jag 200 kronor! Sen lottades det ut en hel del priser som Tony och Tomas (den gulklädda killen på bilden) fixat!

På det hela taget en lyckad dag!

På bilden nedan fick barnen pris, en Tom och Jerry-påse!
image356

Efter pimpeltävlingen så kan man säga att vi hade "många järn i elden" :-)

image357

Kommentarer
Postat av: Bea

Åh, va det ser mysigt ut! Å grattis till andra plats! ;)
Synd det inte blev sol...

2008-04-04 @ 08:10:26
URL: http://mammabeas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0