Soffan i hallen är inte skön.....

Renoveringen av TV-rummet går sakta framåt och under tiden så har vi vårt TV-rum ute i hallen. Där har vi en bäddbar hörnsoffa och den är verkligen inte speciellt behaglig att sitta i!! Nu längtar vi verkligen efter att TV-rummet ska blir klart.

När jag funderade på hur TV-rummet skulle inredas så fick jag härlig inspiration ifrån en blogg som jag började läsa för några veckor sedan, http://saravillfara.blogg.se/. Hennes "Före" och "Efter-bilder" på vardagsrummet peppade mej oerhört och det kändes direkt som att det skulle passa i vårt vardagsrum, och på den vägen är det :-)

Taket är målat, tapeterna är på plats (House från Eco) och golvet är nästan klart (Laminatgolv Mahogny från Pergo. Tyvärr så hade jag räknat fel när jag beställde golvet så det saknades en bit. Beställning av ett extra paket är gjort och förhoppningsvis kommer det imorgon. Målet är att golvet ska vara klart tills i helgen.

Våra nya möbler står i garaget hos min bror och väntar... En beige skinnsoffa (3:a och 2:a) och en mörkbrun fåtölj med fotpall, allt ifrån MIO. Den beställda lampan har tyvärr inte kommit än.. En beige ryamatta ifrån Ellos är också på gång

Ett bord till TV-rummet och en TV-möbel saknas också och jag funderar på att köpa bordet och tv-möbeln på bilden här nedanför, vad tycker Ni? Någon som har tips på något annat bord eller tv-möbel?
image3

Bilder - Blocket och Rowico

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, jag kunde inte heller motstå frestelsen, fast jag har varit otroligt lat med bloggeriet... När du har gjort en snygg layout kan du ju tala om för mig hur man gör för det har jag inte fattat...
:-)

2007-10-16 @ 12:06:36
URL: http://jeck.blogg.se
Postat av: Moa

Spännande! Jag blir så nyfiken. Du måste lägga upp bilder när rummet är klart. Kul att du skaffat blogg förresten :D Hoppas du kryar på dig snart!

2007-10-16 @ 16:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0