Spännande bakning!!

Ja, ikväll har jag "bakat" nåt som jag förmodligen aldrig kommer att "baka" igen ;-)



Men vänta nu, är det fel bild? Ska det inte vara ett bakverk här?

Nej, det ska inte det.... Jag har haft en trilskande skrivare (HP Laserjet P2015) under ett tag och senaste dagarna har den inte fungerat alls. Vid uppstart har den stannat vid att papperstrassel- och tonerlampan har lyst orange.

Efter lite letande på nätet hittade jag lösningen! Man kan testa att baka kretskortet i ugnen!

Ja, vad hade jag att förlora. Ugnen startades på 175 grader. Jag mekade därefter isär skrivaren, skruvade loss kortet, lossade alla kontakter.



Sen skruvade jag in längre skruvar underifrån för att få upp kortet en bit ifrån plåten. Alla kretsar ska vara uppåt.



Efter 8 minuter i 175 grader fick kortet svalna i ca 10 minuter och sen monterade jag in det i skrivaren igen och VIPS, skrivaren fungerar!!! Ha, ha, det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med :-D

Kommentarer
Postat av: Syrran

Nej nu jäklar blir jag helimpad på dig syrran! Schysst gjort!!

2011-05-05 @ 21:06:06
Postat av: Denise

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 07:20:53
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0