Spel, dobbel och sen låna snabba pengar?

Är det fler än jag som tycker att man blir bombad med reklam om SMS-lån och lån via webben?

Jag tycker att det är fruktansvärt att det kan vara så lätt att ta lån med hutlösa räntor för att sen gå vidare och spela bort dem på ett litet kick......

Har klickat in mej på en av lånesidorna som jag fått reklam om, bankbolaget.se, och jag måste säga att vid första anblicken så ser det ju rätt bra ut. Räntan 4,59 procent framträder tydligt men om man läser noggrannare så står det "Från" 4,59 procent. Går man in på ansökan och läser längst ner står det: Effektiv ränta är 6,55% vid 100.000 kr baserat på exempelränta 5,95%, 495 kr uppläggningsavg. och 10 kr aviavg.

Det är ju viss skillnad mellan 4,59 och 6,55!! Hur är det tänkt att man ska kunna få 4,59% då??

Jag undrar hur många som blir lurade att hoppade på såna här snabba möjligheter att låna pengar? Ännu värre är det att man tydligen kan SMS:a och få pengar? Hugaligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0