Söndag - bort med gråa hår

Just nu sitter jag med hårfärg i håret. De gråa tinningarna och utväxterna ska ut. Trist att bli gråhårig vid 35-års ålder men sånt är livet :-)

Det är bara att färga och vara glad. Jag har ju haft fördelen att ha självlockigt hår så man får väl vara tacksam för det. Fast idag är det väl mera modernt att ha rakt hår. Törs man säga att man inte ens äger en plattång ;-)

Tjejerna har badat och efter det tar det ett tag att smörja in Emmy. Eftersom hon haft rätt mycket atopiskt eksem så är det viktigt att hålla hennes kropp mjuk för då är den mycket motståndskraftigare mot eksemen.

Nu sitter jag och dricker kaffe och väntar på att jag ska skölja ut hårfärgen. Rapport kommer senare om hur det blev. Ljus mocka heter färgen i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jadu jag är rädd att jag har samma väg att vandra då mamma började bli grå tidigt (30-35 år tror jag). Men som sagt det finns ju färgmedel :-)

2009-01-18 @ 21:05:25
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Grå

Jag har börjat få grå hårstrån vid 27 :( Men man får väl vara glad att man inte tappar håret iallafall.

2009-01-20 @ 12:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0