Pyssel och packning

Ja, nu pågår packning hemma hos oss. I övermorgon går färden till Saxnäs för nio dagars ledighet med fiske, skoteråkning och allmänt mys.

Tjejerna sitter just nu i sängen och myser. Emmy ska vara hemma från förskoleklass imorgon och fredag och må lite gott innan vi åker iväg. Ikväll kom hon på att hon ville göra ett pärldjur och eftersom jag aldrig gjort det förut så blev det till att leta mönster på nätet :-)

Just nu så har vi gjort två stycken såna här djur. Det ska vara en hund :-D

diamondbacksnake
Dessutom har jag skrivit ut 8 sidor till med mönster som Emmy ska ta med till Saxnäs. Det blir bra tidsfördriv i torpet om det blir kallt och ruggigt ute. Moa och Lova, visst längtar ni efter att få göra pärldjur, ha ha :-)

På den här sidan finns jättemycket mönster! Vi gör figurerna av indianpärlor och vitt virkgarn, det funkar bra!

Kommentarer
Postat av: lova

Ska blir otroligt härligt att fara upp till saxnäs! saxnäs med familjerna är toppen på vintern. :)

Dom där päldjuren har man gjort många av när man gick på fritids, jag får passa på att visa emmy hur man gör ödlor när vi liks håller på ;) kram!

2009-02-25 @ 20:19:21
URL: http://lovagahlin.blogg.se/
Postat av: moa

ja gu se roligt! jag lääängtar

pussa på pigorna så kommer jag på söndagkväll eller måndag

2009-02-25 @ 20:22:31
URL: http://enmoasliv.blogg.se/
Postat av: Therese / Lurans blogg

Nu kliar det i fingrarna på mig, jag längtar tills min lilla Svea blir äldre så man kan pyssla...



Hoppas ni får en fin sportlovsvecka - men det blir det säker garanterat oavsett väder och vind, för så länge man har när och kära runt sig brukar det vara toppen!





2009-02-26 @ 08:17:00
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0