Pärlvirkning

Min syster har nu ett tag hållit på med pärlvirkning och jag provade faktiskt för kanske ett år sen - fy vad jag tyckte att det var krångligt och tålamodskrävande. Antingen har jag nu bättre tålamod eller också så lärde jag mej snabbare den här gången för under fredagskvällen så lärde hon mej! Igår snodde jag (!) ihop ett armband åt Emmy och nu är det ett på gång till Alva. Nu ska jag bara lära mej att sy ihop dem på ett snyggt sätt. Sen måste jag inhandla några egna nya pärlor i läckra färger, bara pysselaffären Torparns öppnar igen.

Först trär man upp pärlor på en tunt starkt garn och sen börjar man virka. Helt enkelt är det inte men när man väl kommit på det går det rätt bra. Satt igår framför TV:n och virkade för fullt ;-)

Så här såg Emmys armband ut:


Det här är en bra sida för att lära sej mera!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Kul att du är med och tävlar :D

2008-10-05 @ 16:22:05
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har, tack för titten.

2009-01-21 @ 11:27:43
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0