Stuga i Orsa

Ja, nu har vi vaknat upp efter vår första natt i stugan i Orsa. Stugan var jättefin, både jag och Mats önskar hett att vi hade haft en sån här i Saxnäs......

Stugan är 43 m2 och består av hall, ett kök med pentry, WC och dusch, Allrum med två våningssängar och ett sovrum med en våningssäng till med tre sängplatser (120 cm säng nertill).

Trägolv i allrummet och sängarna där är väggfast i gammeldags stil. Jättefint helt enkelt...
  

Igår åkte vi vid 6.30 hemifrån Dorotea och barnen lyfte vi ut direkt från sängen. De somnade om och sov fram emot Östersund. I Svenstavik stannade vi och åt mackorna vi hade med oss och drack kaffe. Sen körde vi vidare och efter bara någa kiss-stopp så var vi framme i Orsa vid 13-tiden. Resan gick med andra ord kanon!

När vi kom fram letade vi rätt på min syster (och hennes mans) husvagn. Vad tror ni att tjejerna ville göra direkt? Bada förstås!! Sjön var över förväntan. Otroligt långgrund och barnvänlig. Vattnet var hyfsat varmt så det blev ett härligt bad.   

Till middag åt vi en rätt som vi tror att vi var ensamma om på campingen. Mats tillagade och bjöd på:
Stekt Kultsjöröding, potatis och kantarellsås..... MUMS!

Sen myste vi i stugan ett tag och därefter var det dags för ett kvällsdopp. Alla badade utom jag som "bangade" den här gången. Därefter besökte vi en stor lekpark belägen vid campingens restaurang, där lekte tjejerna också jättelänge och gärna!
   

Efter besöket i lekparken var tjejerna helt slut. Båda stupade i säng och har sovit till för en liten stund sen (ca 8.30).

Själv så passade jag då på att testa det mobila bredbandet och det fungerar väl så där får man väl säga.... Fick ca 100 kbit vid ett hastighetstest....

Kommentarer
Postat av: sara

gud va mysigt ni ser ut och ha. ja bli riktigt avundsjuk ska du veta!! kramar från mig!

2008-07-28 @ 20:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0