Lästräning och Matteskoj

Sitter och läser en tidning där det bland annat handlar om lästräning för barn. Vi har en 8-åring som har knäckt "läs-koden" och en 6-åring som är på god väg, men jag kan tänka mej att många kämpar med just läs- och skrivinlärningen. Hittade i den här tidningen några tips på spel och andra tips som jag tänkte att jag kan dela med mej av!

* Spelet Svenska Trugs - www.svenskatrugs.se
* Kodknäckarna - www.kodknackarna.se


På Mattesmedjan www.mattesmedjan.se finns det jättemycket roligt kring matematik. Många olika spel och klurigheter som man kan ladda ner, helt gratis!


Kommentarer
Postat av: Malin E

TACK för dina tips. Min 7-årige pojk knäckte läskoden i somras, det gick jättesmidigt, men nu har läsläxorna blivit svårare och det är inte lika lätt längre, så tack för dina tips på sidor med råd hur man coachar som förälder.

2011-11-20 @ 23:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0