Påsk

Åh, jag surfar runt och imponeras av alla som redan har gjort så fint till påsk. Många gör helt rätt och tar fram påsksakerna lite tidigare så att man får se alla fina saker längre. På Lurans blogg får man se hur fint påskpyntat deras hem är.... Själv får jag lite panik eftersom jag knappt tänkt i de banorna än.... Påskris lär det bli och måla ägg ska vi göra men sen... Ja, vi ska ju också sätta lite prydnadsgräs hade jag tänkt. Det är nog bäst att göra det nu idag annars hinner det kanske inte växa upp :-D Det skulle vara rätt likt mej...

Hade tänkt göra lite vårigt i kök och TV-rum men väntar nog tills efter påsken. I köket har jag panelgardiner med lila i och det går ju bra ihop med gult. Påsken brukar synas mest i vårt kök och mycket mindre i resten av huset men det är på en lagom nivå för mej ....

Hur mycket brukar ni påskpynta? Har ni tips på någon/några blogg/-ar där man kan få lite påskinspiration?

Kommentarer
Postat av: Vendela

Påskpyntandet härhemma ligger på en sparsam nivå:



Påskris, påskarrangemang/påskgrupp, ett fåtal prydnader i form av kycklingar o påskkäring. I år ska vi även så gräs till påskarrangemanget :-)



Men inga påskgardiner eller liknande "avancerade" saker - påsken är för kort för det :-)

2009-03-25 @ 09:08:58
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Nämen, har ju misst massor här, och så snällt du skriver om röran i vårt hem ha, ha ;-)



Vilket kul pyssel ni gjort i helgen, jag längtar i massor tills Svea blir lite större så man kan göra liknande saker med henne, men lite vykort har vi "målat" och så har vi sått gräs där vi ska placera lite hönor vad det lider, det får räcka!



Önskar dig en toppen vecka!

2009-03-30 @ 10:11:38
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0