Fredagsmys

Ja, ordet fredagsmys används ju vitt och brett numera och jag tycker att fredagskvällen är härlig. Hela helgen har man framför sig och det är lugnt och skönt!

Gårdagen kan man sammanfatta med nedanstående bilder:



När vi kom hem efter jobbet åt vi lite "snacks", bestående av rökt älghjärta och en cider/öl. Rökt älghjärta är, för er som inte smakat det, en riktig delikatess. Det tycker jag i alla fall :-)

Sen snodde jag och Emmy ihop en kladdkaka. Blev med ljus blockchoklad eftersom vi inte hade någon mörk... Gräddade den nog aningen för länge för riktigt jättekladdig blev den inte. Kan ha varit lite för stor form också....

Alva hade inte sovit något på förskolan på fredagen. När vi skulle till att äta och gick och skulle hämta in tjejerna då hittar vi henne, sovande på golvet. Hon hade bäddat med kudde, Hello Kitty-filt och en matta under. Där sov hon i över två timmar. Under tiden åt vi och Emmy var så söt i små tofsar i håret som en av hennes fritidsfröknar gjort. På kortet har hon klänningen som jag köpte jättebilligt på Cubus.

Sen spenderade jag och tjejerna kvällen med att se Talang 2009 medan Mats låg i Emmys säng och såg på hockey. När tjejerna lagt sej så skulle vi se lite TV men då var jag så trött att jag inte ens kunde hålla ögonen öppna. Med andra ord var det bara att gå och "knoppa in".

Kommentarer
Postat av: Caroline

GRATTIS till vinsten!!



Ha en go helg!

Kram/C.

2009-04-04 @ 18:38:46
URL: http://www.palindbacken.blogspot.com
Postat av: Vendela

Låter som en riktigt mysig fredag :-) Jag tycker också om fredagar, klart bästa dagen på hela veckan :-)



Kram o fortsatt trevlig helg!

2009-04-04 @ 19:03:23
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0