Umeåresa

Idag har jag varit till Umeå för koll av min rygg. Min syster och mamma följde också med! Vi passade då på att fara förbi och hälsa på min systers dotter på det café som hon börjat jobba på! Det ligger i lärarutbildningshuset och heter så fantasifullt "Cafe Läraren" ;-)

Lite shopping blev det också, hittade orkidéer till fyndpriset 69 kr / styck!! Det var dessutom tvåstänglade och då brukar de vara dyrare. Höst/vinter-skor till Alva köptes också. Sen blev det en massa annat smått och gott som t ex duschcremer, shampoo mm mm.

Någon som har tips på hur man bäst sköter en orkidée?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag sköter knappt mina orkideér, de får vatten en gång i veckan (i vattenbad) och jag har faktiskt lyckats få alla att blomma om igen :-)

2008-09-05 @ 11:21:10
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Bea

Fick en då jag fyllde år, och jag hoppas verkligen att den överlever här... =/

Dom är ju så vackra!! =)

2008-09-06 @ 18:40:07
URL: http://mammabeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0