Make-over

Ja, igår spenderade jag dagen med lite städning. TV-rummets turkosa stil blev bortstädat http://lindaskrypin.blogg.se/2008/january/turkost-i-tv-rummet.html

På morgonen hjälpte Mats mej med att göra tygtavlan. Allt löst ifrån TV-rummet åkte ut på altanen för vädring och dammtorkning.. Den stora ryamattan under bordet hängde jag över gungställningen för att kunna piska den. Hugaligen vad mycket damm den innehöll....

 

Sen förflöt dagen med att se efter Alva som var ute och cyklade med Emmy. Städningen varvades med att kolla var tjejerna var och fika på baksidan. Isen på sjön började blåsa upp och idag är all is borta.

 

Sen fick jag lov att sy upp linnegardinerna. De var nog tilltagna lite extra eftersom det är 7% krympning på dem. Eftersom jag inte tvättat dem så fick jag sprätta och sy upp dem lite. Gjorde också en duk av den 6:e panelgardinen.

Efter dammtorkning, dammsugning och skurning så var det äntligen dags att plocka in allt igen. Den roligaste biten är ju när man får "piffa" lite :-)

Tygtavlan sattes upp, nya kuddar, filt och lite nytt "pynt" plockades fram.

   

Jag blev jättenöjd med den våriga "touchen" på TV-rummet! Ska ta och gå in och mysa där inne nu och se på NCIS som vi spelar in!


Kommentarer
Postat av: Ida

Så tjusigt ni har det, riktigt mysigt :-) Här hemma är det helt omöjligt att få ha det fint och prydligt, unge herren drar in allt möjligt och ingenting får liksom stå där det ska ;-)

2008-05-11 @ 21:49:03
URL: http://idasusanne.blogg.se
Postat av: Bea

Va snygg tavlan blev!! Jätte ljust och fräscht med grönt! Jag säger som Ida, här får det inte vara fint nå länge...hihi. Två vildar som drar fram... Längtar tills tv-rummet är klart i alla fall.

2008-05-12 @ 07:40:24
URL: http://mammabeas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0