Bingo...

Oj, vad många bingo-sajter som dyker upp på webben numera. Själv är jag uppvuxen med bingo eftersom min mamma, så länge jag minns, varit intresserad av bingo. Hon är nu 78 år gammal men spelar fortfarande bingo minst två gånger i veckan (exklusive Bingo-lotto). Det är alltså "äkta" bingo, då man åker till en lokal där en förening anordnar en bingo-kväll, köper sina brickor och sen spelar bingo. Vinsterna är pengar och har man riktigt tur så kan man vinna någon av potterna! I Dorotea spelas det periodvis bingo som idrottsföreningen anordnar.

Har du provat Bil-Bingo? Det är en rolig form då man sitter i bilen och spelar. Då kan man prata med varandra utan att andra blir störda. Det är nog den roligaste formen faktiskt. Tror att jag blev introducerad i bingo-spelandet i ganska tidig ålder ;-) och då främst bil-bingo.

Själv minns jag en vecka för rätt så många år sedan. Jag, min syster och min mamma spelade först i Rossön och sen i Strömsund. Under den veckan tog vi hem två stora vinster. I Strömsund minns jag att vi jublade så att bilen gungade :-) Undrar ni vad en storvinst kan vara? Ja, då var det 10 och 20-tusen kronor. När vi åker tillsammans och spelar så delar vi ofta på större vinster, det är så mycket roligare då :-) Delad glädje är dubbel glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0