Rygg-procedur

Ja, nu är jag hemma efter några dagars strapatser :-) I onsdags när jag var på jobb i Stockholm så ringde ett samtal från Skyddat nummer... Det var en sköterska från Ryggenheten i Umeå, som undrade vad jag skulle göra på fredag... Hastigt och lustigt blev jag inplanerad för diskbråcks-operation på måndag, men med inskrivning och provtagning fredagen innan.

Operationen av min rygg (diskbråck) skedde alltså nu i måndags vid 14-tiden och klockan 19 kom jag tillbaka från uppvakningen upp till avdelningen. Efter att jag kvicknat till ordentligt så var det ooootroligt gott att få fika te och mackor (efter att ha fastat...). Dagen efter (!) var det dags för hemgång och jag fick åka liggande (bårbil) hem. Den resan var väl inte det trevligaste man gjort eftersom det var rätt guppigt = smärtsamt...

Sen jag kom hem har jag ätit starka tabletter mot smärtan men nu har jag slutat med dem och gått in på "vanliga" smärtstillande, som Alvedon och Diklofenac. Nu är det till att ta hand om sej själv och inte utföra nåt "förbjudet" så att bråcket trycks ut igen ... På det stora hela är det inga restriktioner, jag ska röra mej måttligt och försiktigt börja träna upp min rygg och mage och förhoppningsvis så ska jag om ett antal veckor vara mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Bra jobbat Linda!!! Jag såg dig på ICA i dag när du klev (gled/kröp) ur bilen. Imponerande att se ändå!



Krya på dig!!!

2010-12-09 @ 22:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0