Älgkött i frysen!

Igår kom maken i huset hem med älgkött. Vi satt i ca fem timmar innan vi hade styckat, putsat, paketerat, malt köttfärs, paketerat (köttfärs) och slutligen diskat bort. Det är alltid lite tungt att göra det här jobbet men gud vad man är lycklig när det är gjort! Frysen börjar fyllas upp med härliga köttbitar och köttfärs till många goda middagar. Då känner man sej rik!!

Älgjakten fortsätter nu i helgen också så jag och tjejerna är ensamma. Båda tjejerna ligger just nu och myser i sängen. Själv sitter jag och äter äggmackor och dricker ett glas juice. Ute är det grått och regnet hänger i luften.

När barnen blivit lite större så är min plan att också följa med igen på älgjakt. I vapenskåpet står även min bössa, en HDF Titan av kaliber 308. Den har varit med mej några gånger på älgjakt men jag har aldrig skjutit någon älg. Hoppas att jag får vara med om det någon gång i framtiden.

**************
Eftersom Alva, vår yngsta dotter, är en liten prisess-flicka så kan jag inte låta bli att tävla hos Vita drömmar och choklad om det här fina priset:



Tävlingen pågår under hela september


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0