Ny symbol för Apoteket


Idag har Läkemedelsverket presenterat en ny logotype som alla privatägda Apotek kommer att använda. De Apotek som även fortsättningsvis kommer att vara statliga kommer att behålla den gamla symbolen men komplettera med den nya.

Så här säger formgivarna:

Ett tydligt grönt kors, som samtidigt är unikt. Ett modernt, öppet och humanistiskt kors som äger enkelhet med en grafisk lösning, öppningen, som kan fängsla och behålla vår uppmärksamhet.

Personligen tycker jag att den var enkel och snygg, vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: sara

Ja, det är tugnt för hela kroppen nu så jag vill verkligen att den ska titta ut. Men man får väl så snällt vänta tills den känner sig redo :) Skulle tro att den trivs rätt bra där inne i värmen :)



Kram

2009-10-20 @ 11:48:29
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Viv

Hejsan!



Jag är en tjej som studerar på Högskolan och jag skriver om Långtids-EKG och när jag sökte på google så kom en bild på din söta dotter upp och jag blev väldigt imponerad på hur modig hon såg ut medan hon hade Massa elektroder på sig och det rörde mig och därför ville jag fråga om jag kunde använda din dotters bild på mitt arbete?

Skicka gärna svaret via mail



Mvh

2009-10-22 @ 18:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0