Konsert för Världens barn


Ikväll var Emmy med i en konsert för Världens barn. Hon var med i barnkören Friska fläktar med elever från klass 1-3. Bland annat sjöng de sången Jag önskar, skriven av Matilda Gustafsson. Hon var 13 år när hon skrev sången (2001) och var vinnande bidrag i Skyddsänglakampanjens texttävling. Det var en jättevacker sång som Emmy och några andra gjorde teckenspråk till. De var SÅ duktiga!

Här är den fina texten:

Jag undrar mer och mer
om allt konstigt som jag ser
på TVn varje dag,
där finns barn som inte har det lika bra som jag,
inga kläder, inga skor,ingen mat
inget hus därdom bor

Jag undrar mer och mer
om allt konstigt som jag ser,
det är krig i många länder,
där finns barn med rädda ögon, tomma händer,
de borde gå i skolan, leka och ha rast.
I stället får domgömma sig för bomber i all hast.

Jag önskar att en ängel från himlen kom ner
och gav dom allt dom behöver och ännu mer.
Men sen fattar jag, den ängeln är jag och du.
Men sen fattar jag, den ängeln är jag
och vi kan dela med oss nu.

Jag undrar mer och mer
om allt konstigt som jag ser
på vår skolgård varje dag,
där finns barn som inte har det lika bra som jag,
retad, knuffad, får inte va me'.
Jag vill nån vuxen ska komma och se
hur det e.

Jag önskar att en ängel från himlen kom ner
och gav dom allt dom behöver och ännu mer.
Men sen fattar jag, den ängeln är jag och du.
Men sen fattar jag, den ängeln är jag
och vi kan dela med oss nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0