Härlig dag!

Idag har vi haft en skön dag. Först sov vi fram emot 8.30-tiden och sen tog vi det lugnt, fikade och Mats löste hela Melodikrysset, imponerande!

Sen åkte vi ut till svåger med tjej och hälsade på. De har ett härligt ställe, en mil utanför samhället. Där har de två hästar och lite utav en "ranch" :-) Där satt vi (och störde dem i allt arbete som ska utföras) och mådde gott på deras härliga altan i flera timmar.

Efter det åt vi lax med pressad potatis på vår egen altan i det härliga vädret. Vår kompis och granne Annelie kom förbi och drack en cider och satt och surrade lite innan det var dags att titta på Robinson. Nu sitter vi och slötittar på Crocodile Dundee medans båda tjejerna sover gott i soffan. Imorgon hoppas jag på en vacker och solig dag så att jag kan få sätta lite frön och fixa till lite i trädgården. Tog med en syrenplanta ifrån svågern som jag ska plantera på något lämpligt ställe imorgon. Ska också hämta en liten rabarberplanta ifrån grannen och sätta ner.


Kommentarer
Postat av: B.

Jag har hört att man ska i princip kunna ta en syrenkvist och sätta den direkt i jorden, och att den då ska kunna klara sig...vet du om det är så??

2009-05-23 @ 22:55:34
Postat av: Vendela

Låter som en jättemysig dag!



2009-05-23 @ 23:02:32
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0