Midsommarhelgen!

Helgen har vi tillbringat med släkt och vänner! Midsommaraftonen spenderade vi i Häggtorp tillsammans med släkten. Där gjorde vi midsommarstång, spelade kubb, kastade frisbee, sparkade boll mm mm.

Där åt vi också en god midsommarlunch och sen grillade vi fram på kvällskvisten. Bilder på allt tänkte jag bjuda på lite senare ikväll. Just nu är det jättefint väder och jag håller på att "klä in" jordgubbslandet i nät som skydd mot fåglarna. Det är jättemycket blommor på plantorna så jag hoppas på en fin jordgubbsskörd. Salladen jag planterat ser också väldigt fin ut och snart kan man nog börja plocka in några blad till mackorna. 

Imorgon börjar vår semester / föräldraledighet och jag kommer att vara ledig ca 8 veckor. Tyvärr så gör sej min rygg mer och mer påmind och jag får nog försöka gå vidare mot att göra något åt den.... Får hoppas att jag klarar mej genom sommaren utan att bli riktigt dålig. Just nu kan jag i alla fall gå, stå och sitta. Att böja mej är däremot inte någon trevlig sysselsättning. I alla fall inte när jag ska upp ur böjd ställning ;-(

Ja, ja, sånt är livet, man ska inte vara gnällig i onödan. Förutom ryggen så har man ju ett fantastiskt liv. En familj man älskar mest av allt, ett härligt hus med fint sjöläge, ett bra jobb och i allmänhet ett kanonliv. I jämförelse så är ju ryggen är liten del av det totala!

Ja, nog om det, bilder kommer som sagt var lite senare!


Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som en kanonbra midsommarhelg :-) Midsommarafton var vi hos Anders & Sara tillsammans med familj från bådas sidor, riktigt trevligt. Sen har vi bara tagit det lugnt, jag har jobbat så det har inte funnits annat att väla på ;-)



Härligt med semester, jag har en arbetsvecka kvar. Hoppas på att solen tänker stanna så man får en fin ledigvecka innan sista arbetsveckan.

2009-06-21 @ 18:11:14
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0