Oj, oj, vilken torka

Ja, det måste verkligen vara det här som kallas för bloggtorka :-D Om jag överhuvudtaget har några läsare kvar så vill jaga bara tala om att jag lever!

Den här första "helveckan" efter julledigheten har känts motig och hela familjen har varit trötta. Nu lider ju veckan äntligen mot sitt slut och det känns otroligt skönt.

Nu har jag just sagt godnatt till äldsta dottern (6 år) efter att ha pysslat ihop en pil av sugrör, papper och häftmassa. Emmy och Alva såg på Philofix ikväll och fick inspirationen därifrån. Nu saknas bara en senapsflaska där man stoppar i ett lite tunnare sugrör i hålet på flaskan. Sen kan man sätta fast pilen där, trycka på senapsflaskan (tom naturligtvis..) och svisch, så åker pilen iväg!

Imorgon blir det julgransplundring för hela slanten. Lions här på orten bjuder in alla barn upp till 12 år på lekar runt granen, filmvisning, presentpåse och fika (korv + festis). Det är bra gjort tycker jag!

Ikväll börjar äntligen Vad blir det för matTV4 Plus - 2009-01-15 klockan 21.00

Per Morberg är duktig men samtidigt lite "sluskig" i köket, men framför allt är det ju skoj att få lite inspiration till matlagningen....

Brukar du titta på det programmet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0