Helgmys i snöoväder och Melodifestival!

Idag är det ett jäkla busväder. Det snöar, är -20 grader och blåser lite. Idag av alla dagar då det är aktiviteter på samhället. I helgen firar vi Doroteadagen och Lions har aktiviteter på torget. Tävlingar för barnen, försäljning av hamburgare, lotterier, årets Doroteabo utses mm mm.

Jag och "guben" sitter och löser Melodikrysset eller rättare sagt så är det med han som löser, jag sitter ju och bloggar :-)

Ikväll är det dags för första deltävlingen i Melodifestivalen i Göteborg. Programledare är Petra Mede, komiker som bland annat är programledare i Morgonsoffan. Startfältet ser ut så här: (Lyssna på 1 minut av låten genom att klicka på bilden)
Foto: Vi-foto 
1. Nina Söderquist, Tick Tock
Foto: Carl-Johan Söder
2. Jonathan Fagerlund, Welocome to my life

3. Shirley Clamp, Med hjärtat fyllt av ljus
Foto: Carl-Johan Söder
4. Scotts, Jag tror på oss
Emilia Foto: Scanpix
5. Emila, You're my world
Alcazar, Foto: Carl-Johan Söder
6. Alcazar, Stay the night
Caroline af Ugglas, Foto: Carl-Johan Söder
7. Caroline af Ugglas, Snälla snälla
Foto: Vi-foto
8. Marie Serneholt, Disconnect Me

Foto: Vi-foto, Carl-Johan Söder och  Scanpix

Personligen så tror jag att Scotts kommer att gå vidare

Kommentarer
Postat av: Vendela

Usch, bevare mig för melodifestival-spektaklet...;-)

2009-02-07 @ 12:14:41
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0