Första deltävlingen är över!

Ja, busvädret fortsätter här i Dorotea. Det är -17 grader och snön faller. Dessutom blåser det! Hugaligen!

Igår gick då Melodifestivalens första deltävlig av stapeln i Göteborg och därifrån gick Emiliea och Alcazar direkt vidare till Globen. Scotts och Caroline af Ugglas (?) gick vidare till Andra chansen. Petra Mede som programledare då, hur gick det. Jag tycker att hon kämpade på bra. Vissa skämt gick hem och andra passerade rätt omärkt. Skämtet när själva "snabbggenomgången" skulle visa alla hennes klädbyten, istället för artisterna, blev ju pannkaka när de råkade visa telefonlistan mitt i klippet.... En miss helt enkelt...

Hur var bidragen då? Jag jag tyckte mer eller mindre om alla, förutom af Ugglas. Nina Söderquists låt tycker jag var bra drag i men kläderna var ju lite för mycket.... Alcazar var också bra och det var helt rätt att de gick vidare. Emilia då? Ja, när väl refrängen drog igång så var det en rätt skön låt också. Scotts låt däremot, där kändes det som om det gick en aning för fort.....

Nu kan man titta på artisterna som inte gick vidare på webben. Vill du det? Klicka i så fall på bilderna nedan så får du se!
Foto: Vi-foto 
1. Nina Söderquist, Tick Tock
Foto: Carl-Johan Söder
2. Jonathan Fagerlund, Welocome to my life

3. Shirley Clamp, Med hjärtat fyllt av ljus

Foto: Vi-foto
8. Marie Serneholt, Disconnect Me

Foto: Vi-foto, Carl-Johan Söder och  Scanpix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0