Matberedare - billig eller dyr, bra eller dålig?

Ja, jag funderar fortfarande på en matberedare och har tittat runt lite på vad som finns. De alternativ som finns för mej är dessa:

OBH Supreme Kitchen Machine - (Pris ca 2190-3000:- enligt prisjakt.nu)
4-liters degskål

Kenwood Patissier  (Pris ca 1869-2800:- enligt prisjakt.nu)
4-liters degskål

Kitchen Aid Artisan (Pris ca 4500-4995:- enligt prisjakt.nu
4,83-liters degskål

Brukar läsa den härliga mat- och bakbloggen I Nadjas kök och där har hon nämnt att hon är jättenöjd med sin Kenwood Patissier.... Sen finns det säkert andra som tycker precis samma sak om OBH- och KitchenAid-modellen också...  Det som kan tala emot Kenwood och OBH-maskinen är att den har mindre degskål än KitchenAid.

Är det någon av Er läsare som har någon av de här maskinerna? Vad tycker ni i så fall?? Sett något kanonpris på någon av dessa?

Själv ska jag spana efter dessa på Noliamässan i Umeå. Dit åker vi imorgon bitti och stannar där till Lördag. Tjejerna ska bo hos kusin Anna medans jag och Mats ska lyxa oss på hotell ;-) Skönt att få vara på tu man hand ibland....

Kommentarer
Postat av: Emilié

Jag gillar min Kitchen Aid, den är kanon :)

2009-08-07 @ 19:33:31
Postat av: Veronica

Hej! Har en kitchen aid och den är helt underbar. Älskar den totalt. Man kan köpa många tillbehör till den om man behöver. Love it!

2009-08-07 @ 20:26:30
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0