Härliga vår

Ja, man kan inte annat är njuta av det härliga vädret. Snön har tinat bort i en rasande fart. I förrgår var vår baksida vit av snö och nu är den helt borta.  Idag krattade jag bort gamla löv i jordgubbslandet men sen blev det inte så mycket gjort... Tyvärr hindrar min dåliga rygg mej en hel del för tillfället... Provade att rensa i rabatten i någon minut och det straffade sej verkligen när jag skulle upp därifrån. Skit också säger jag bara!

Emmy har varit ute och cyklat och lekt med kompisar nästan hela dagen. Det är verkligen skoj att det finns många kompisar runt kvarteret! Alva däremot blir lite sur när hon inte får hänga med men eftersom hon bara är 4 år så får hon snällt stanna hemma. Mats for iväg på en "lång-tur" så att hon fick cykla av sej lite innan hon skulle lägga sej. Nu ser man fram emot kort-vecka och sen en förhoppningsvis härlig ledig valborshelg!

Vad tänker du göra under Valborgshelgen?

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj, lät inget bra med ryggen :-/ Trist. Speciellt nu när man vill vara ute och hålla på. Har klurat på din beskrivning av pallkrage odling å får se om jag får med mig gubben också (för det är han som får snickra ihop det hela).



Och på tal om fästingar, har hört folk som hittat dem både i Hoting och Borga, så snart har vi dem nog i Dorro med (om de inte redan finns...) Huvva!



Önskar dig en bra start på veckan!



2009-04-27 @ 10:33:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Erika

Jäkla rygg du har, som bråkar så med dig! Här i byn har vi för mycket snö kvar...går inte å kratta å dona än, men jag längtar tills man får börja! :)



Valborgshelgen blir det en massa jobb, bra för plånboken! :) Hoppas att Ni får en trevlig valborg!

2009-04-27 @ 14:24:21
URL: http://tallbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0