Ny vecka

Ja, nu har det börjat en ny vecka och nu börjar det vara en hel del att hålla rätt på. Även fast jag tänker minimera aktiviteterna kvällstid för Emmy så är det ändå en del som hägrar. Tisdagar går hon på Bamsegympa och så ska vi försöka gå på badet någon dag. Det är varmbad nu så det är hääääärligt!

Vad tycker du om det här med aktiviteter för barn. Kan det vara så att man känner sej bättre som förälder om barnen har en aktivitet nästan varje kväll? Läste en artikel en kväll där flera "experter" uttalat sej och där rekommenderade de att man skulle ta det lugnt med barnen på kvällarna istället. De fick nog med aktiviteter och stimulans under dagtid på skolan/förskola. Detta kan ju naturligtvis säkert vara väldigt individuellt, men jag blev då nöjd när jag läste det :-D Vi kommer att forsätt att mysa med barnen på kvällarna istället för att jäkta iväg på någon aktivitet. Det kommer nog den dagen då de själva kommer på att de vill vara med på olika saker, men tills dess så tänker jag inte komma med några förslag ;-)

Sara vill faras sida fick jag en bra idé om hur man kan göra ett veckoschema. Jag har faktiskt kopierat hennes idé nästan rakt utav och ska fixa till den imorgon.

Kommentarer
Postat av: Kia

Vi tillhör de som är uppbokade på kvällarna! Men vi trivs med det! Och vi gör det för att barnen själva vill. Måndagar har Isac innebandyträning. Micke är en av tränarna. Onsdagar och fredagar försöker vi fara och bada! (blir lite svårare sedan då jag börjar jobba till veckan)

Tisdagar är min gympakväll. Då tar barnen det lugnt med pappa hemma. Vi försöker att BARA ta det lugnt de kvällar som inte är uppbokade. Och det fungerar bra! :)

2008-10-03 @ 09:37:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Postat av: Linda Nordh

Re: Kia

Ja, jag tycker absolut att man ska göra som man själv tycker känns bra! Dessutom så tycker jag att ni har en rätt sund "uppbokning" ändå. Badet på onsdagar och fredagar är ju faktiskt möjligt att skippa om man känner att det blir för mycket. Emmy har bamsegympa en kväll och sen ska vi också försöka gå på badet någon kväll och det tycker jag är lämpligt!

2008-10-03 @ 10:30:27
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Veronica, Lavsjön

Haha, jag har en witeboard i köket med hela veckans "aktiviter" =) Och det vill säga allt som rör skolan + att Julia har börjat med simning å då halkade Sofie med på ett bananskal asg Det var enda lösningen för att komma ihåg läxdagar å idrotten osv. lättöverskådligt oxå för då fixar ju mannen att ordna när jag jobbar kvällspass! Ha en skön hösthelg =) (imorse snöade det här!)

2008-10-03 @ 17:44:24
Postat av: saravillfara

Kul att höra att du fick inspiration!

Fick ett jättebra tips av en av mina läsare, som tyckte att det kunde vara en god idé att laminera veckobladet. Då kan man ha samma grundkoncept, men skriva på lamineringen med whiteboardpenna och sudda eftersom.

2008-10-05 @ 18:25:47
URL: http://saravillfara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0