Ingen ridning...

Ja, det blev som jag anade, Alva ville INTE rida när vi väl kom fram till hästhagen :-) Inte helt oväntat ...

I alla fall så fikade vi där (klämmacka och festis) och sen var vi tvungna att skynda oss att cykla hem för regnet var på väg!

Nu har Alva lagt sej för en liten tupplur och jag tror att hennes pappa gjort det också, ha ha.

Ikväll bär det av till Häggtorp dit vi är bjudna på mat. Ett nytt recept ska testas enligt Monica:

Fläskfilé fylld med pepparsalami och soltorkade tomater
1 fläskfilé
Pepparsalami
Soltorkade tomater i olja

Bryn filén i stekpanna och låt den vila något
Skär ca 2-2,5 cm skivor - inte helt igen och lägg i en halv skiva pepparsalami och soltorkad tomat i skåran
Salt och peppar efter smak

Sås
Blanda 1 burk Creme Fraiche och lika mycket matlagningsgrädde.
Tillsätt 1-2 msk tomatpuré
Salt och peppar efter behag
Slå blandningen över filén och hacka i mera soltorkade tomater om så önskas
Allt ställs i ugnen i 200 grader i ca 20 minuter

Till detta serveras bandspagetti, broccoli och minimorötter eller någon annan sallad.



Kommentarer
Postat av: Bea

Å det där ska jag tillaga nån dag! =)

Det är loppis på kullerbacken, jag har bokat ett bord där! =)
Får se om man kan sälja bort lite, har kommit in i ett stim nu, vill få bort allt man samlat på sig. Fattar inte varför man gör så... =/
Allt bra med er annars?`Här är det fortfarande snorigt och hostigt, men blir nog bättre när värmen kommer! Snart måste vi ju ses tycker jag! kram

2008-05-26 @ 12:26:33
URL: http://mammabeas.blogg.se
Postat av: nadja

Det där gjorde jag för några månader sedan, men det blev ingen hit:/ Tyckte det blev alldeles för salt på något vis, men visst gick det att äta:) Idag ska jag testa göra svissglasstårtan som du tipsade om, den går ju tom göra laktosfri så det passar ju bra:) //Nadja

2008-06-28 @ 14:24:17
URL: http://nadjaerixon.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ja du här fanns det mycket gott !!! Tack för tipset !

Ibland läser man bloggar varje dag men glömmer liksom bort deras kategorier !!!

2009-04-06 @ 10:37:52
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0