Skoterhelg!

I helgen har vi haft det kanonbra. Hela lördagen myste familjen tillsammans hemmavid med bastu, pyssel och allmänt mys. Vid 16-tiden i lördags fick vi för oss att vi skulle köra skoter till min bror och svägerska. Snabbrustade som vi är så var vi på väg framemot 16.30-tiden. Skoter och pulka var packad med utegrejor inför söndagen och sova-över-saker.

Vid 18-tiden var vi framme hos min bror och där vankades blod-kamse! Oj, oj, vad gott det är! Traditionen med att äta blod-kamse kommer från min sida. Hemma hos mamma och pappa tillagas det ofta.

Sen var det dags för Melodifestival och mys.

Idag har vi haft en kanon-dag på Häggås-Lillsjön. Himlen har varit blå, strålande sol och på elden tillagades både 'järn-mackor', hamburgare och korv. Under dagen så var det totalt minst 20 personer som hade en härlig utedag.

Från 9-tiden och ända till 15 var vi ute och mådde gott! Sen gick färden på skoter, tillbaka till Dorotea. Alva somnade gott på väg hem och hon har just vaknat efter att ha sovit klart, nedbäddad på altanen....

Snart är det dags att laga mat: Kultsjöröding, gräddsås med kantareller och potatis. MUMS!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Jag tycker du ska kolla in min länkning ;)

2008-03-16 @ 18:09:31
URL: http://vanjaemilia.blogg.se
Postat av: Ida

Det låter så härligt, saknar verkligen att ha en skoter, men till nästa vinter har vi bestämt att vi ska införskaffa en igen :-) Finns nästan inget bättre än att sitta ute på en sjö/tjärn dessa vackra vårdagar, i helgen har jag dock jobbat, vilket innebär att jag iaf är ledig nästa helg, påsk :-)

2008-03-16 @ 18:57:42
URL: http://idasusanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0