Hemma-pyssel

Ikväll har jag klippt gräs och Mats har bättrat på färgen på de plankor som ligger runt huset. Innanför plankorna har vi singel och det är jag faktiskt väldigt nöjd med. Under singlet ligger tunna cellplast-skivor och därigenom kommer det inte upp något ogräs!  Tjoho!

Igår planterade jag blommor och det blev åtta stycken krukor. I en gjutgärnskruka har jag satt 4 olika kryddväxter. Ska bli spännande att testa. Jag har aldrig ätit färska kryddor förut....

Ute på bron har jag hängt två amplar med mörkrosa surfiner och en väggampel med gula penséer. Jag gillar när det lyser upp lite ;-) I rabatterna kring huset har jag bytt ut någon perenn som dött under vintern. Där har jag enbart fleråriga blommor som kommer år från år, det är väldigt praktiskt.

När det börjat växa lite mera ska ni få lite bilder!

Har du planterat några blommor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0