Fortsatt vackert!

Ja, vi har fortsatt att ha två härliga dagar till (minus en natt....) här i Orsa på Minkvägen 8 i stugan Hjorten.
 

Solen har stekt och vi har badat flera gånger. Min bror med familj har också kommit hit till Orsa så nu saknar jag bara mitt andra bror...  Igår kväll tog vi en promenad in till Orsa och åt kebabpizza, kebabtallrik och Calzone. Sen bar det av hemåt med stinna och mätta magar.

    

Natten blev mindre rolig eftersom både min svägerska och Emmy kräktes. Svägerskan bara en gång och sen mådde hon bra igen, men Emmy kräktes hela natten. Vi tror att vi blev matförgiftade på något sätt .......

Emmy somnade vid 9.30-tiden och har sen sovit fram till 14.30 utan att ge ett ljud ifrån sej. Vi har suttit framför stugan och myst och solat idag. Sen talade hon snabbt om att hon ville fara och bada. Först åt hon vattenmelon och drack mycket så nu verkar det ha /gett med sej.

Just nu sitter jag i stugan och Alva sover som bäst. Hemma har hon inte brukat sova på dagarna men här i värmen och med alt som händer verkar hon behöva det. Resten är nere och badar!

Ikväll får vi se om vi kan bege oss till Orsayran. Det är en gatumusikantfest som startade 1984 där musiker från hela Sverige går ut och spelar tillsammans på gator och torg i omöjliga och möjliga konstellationer. Det blir intressant! Kommer mera info från yran sen! 

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka fina sommarbilder!

2008-07-30 @ 18:17:17
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0