Ännu mera vackert väder




Idag har Orsa visat sej från sin bästa sida vad gäller vädret. Solen har strålat och vattnet har varit varmt och skönt. Vi har huserat på stranden hela dagen och som tur var hade jag tagit med ett parasoll som vi ställde som solskydd på stranden, det behövdes. Jag förundras över att föräldrarna, som är på stranden med små barn, varken tar på dem solhatt eller tunn t-shirt när solen steker som värst? Om du har barn, hur skyddar du dem mot solen?

Mitt i dagen fick vi matleverans :-) Nisse hade stekt hamburgare och bröd som de kom ner med till stranden, inlindade i folie. Kanongott! Emmy slukade sin hamburgare, sittandes i skuggan under parasollet.

På eftermiddagen var vi nöjda och belåtna och begav oss till stugan och därefter in till Orsa. Där åt vi på bykrogen. Jag och min syster åt kebabrulle, min svåger åt Lövbiff och gubben min åt kebabtallrik. Det gick ner ;-)

Nu sitter vi och myser och ser på Sommartorpet och sen blir det nog en turné ner till samma lekpark som igår kväll!

Kommentarer
Postat av: Kia

Solhatt är ett måste för mina barn, som lätt bränner sina öron dessutom. Smörjer in mina med solskyddsfaktor gånger flera under dagen. Att hålla dem borta från solen är svårt och att be dem klä på sej är inte det lättaste heller. (när vi vuxna inte gör det;)

vi har varot på risnäset i flera dagar och badat nu! JAG har bränt mej som värst! Som aldrig brukar bränna mej! Behöver jag säga att jag smörjer in mej NOGA med barnens solskyddsfaktor nu?

Kram och ha de så bra!

2008-07-28 @ 20:51:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Postat av: erika

Oj, vad härligt ni verkar ha det! När jag å brorsan var små var vi flera ggr på husvagnssemester på camping i orsa å mora...å gud va kul vi tyckte att det var! minnas :) Vi har bara vart ute på gården idag å lekt å badat....smörjer in kidzet lite då å då å försöker få han å ha lite kläder på sig....åsså tar vi fikapaus/glasspaus lite då & då under parasollet!

2008-07-29 @ 16:35:12
Postat av: Ida

Så härligt ni verkar ha det, vi har också varit och semestrat lite (kommer skriva om det senare). Till Neo har jag köpt solskyddskläder med tillhörande keps som är kanonbra, smörjer även in honom med solskyddsfaktor 40+, han är lika blek nu som innan sommaren så det verkar funka :-)

2008-07-29 @ 18:33:08
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0