Nu närmar det sej...

Ja, nu närmar sej höstens höjdpunkt (enligt min man), älgjakten. Idag har bössan fått sej en genomgång och blivit blank och fin :-) och kläderna packas för fullt. Intresset är inte speciellt stort från min sida, fast jag faktiskt både har bössa och jägarexamen. Var med några gånger under de första åren vi var tillsammans men fick väl aldrig vara med på något speciellt spännande så intresset avtog. I takt med att skogarna dessutom får fler och fler björna så avtar mitt intresse än mer.....

Toppjakt har jag också varit med om några gånger och där hoppas jag på att kunna följa med i vinter, om ryggen tillåter vill säga....

Är det någon av er, läsare, som jagar älg? Jagar ni något annat??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0