Kräftskivan

Kräftskivan igår blev jättelyckad! Härligt väder och trevliga människor :-D

Under dagen hade jag förgräddat ett pajskal och sen när eftermiddagen kom så gjorde jag den färdig. I pajen var det Västerbottensost och kantareller.... Mums. Pajskalet innehöll dinkelmjöl istället för vetemjöl och det blev jättegott. Det var faktiskt första gången jag någonsin använt Dinkelmjöl men det ska jag prova fler gånger.

jag gjorde också tunnbrödsnittar med Philadelphiaost, rökt lax och gräslök, också det mums (om man får säga det själv...)

Sen åt vi naturligtvis då kräftor med olika tillbehör, t ex en röra av creme fraiche, avokado, citronsaft och dill.

Hattar fanns givetvis med i bilden och bild på det kanske kommer senare ;-)

Här är det kanonväder idag, sitter faktiskt just nu på baksidan och solar. Vad har just du för väder där du är?? Ta och skriv en kommentar nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det lät som en smarrig middag:D var längesen jag åt kräftor. Vet inte vad jag har för väder än, har inte dragit upp gardinen.. hihi jag hör att det blåser iaf..

2008-08-17 @ 11:44:34
Postat av: Anonym

haha det vill jag se bild på. hattar och hela rubbet :)

2008-08-17 @ 12:06:02
Postat av: Ida

Lät himlans gott det där :-) Själv var man ute och jobba mest hela dagen och kvällen igår. Vädret här är väl ungefär som hos dig skulle jag tro ;-)



Ja jag brukar märka bilderna när jag ändå håller på med dem i photoshop, kanske blir de mindre roliga att sno om nån skulle få för sig det.

2008-08-17 @ 12:42:55
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Anna L N

Här i Eskilstuna där jag bor är det just nu mulet väder, 17 grader och uppehåll. Enligt prognoserna ska det börja regna under eftermiddagen och regna ett dygn ungefär!



Gott det lät med kräftorna, pajen och det andra - blev riktigt sugen :-)

2008-08-17 @ 13:11:54
Postat av: Linda Nordh

Re: Sandra

Ja, det var en jättesmarrig middag. Hoppas du hade fint väder du också när du drog upp gardinen :-D

Re:

Ska fundera ett tag till på det där med hattarna...

Re: Anna L N

Här började det regna inatt och det har regnat sedan dess. Hugaligen vilket tråkigt väder det är

2008-08-18 @ 18:19:09
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vad gott det lät. Mina kräftisar ligger fortfarande i frysen och jag brukar titta på dom lite då och då för lite dreggel ;) Undrar när vi ska hinna med en kräftskiva?



Ha det gott!

2008-08-21 @ 10:45:31
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Linda Nordh

Re: Linda

Vad roligt att få en kommentar ifrån Lertorp! Jag skulle gärna vilja ha id och lösen för att läsa din blogg också. Om du vill dela med dig vill säga :-)



Förresten så har du mycket god getost! I sommar åt vi getost-tärningar i vår sallad ett antal gånger och de var supersmarriga!!!!

2008-08-21 @ 23:09:57
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0