Härlig utehelg

Nu har det varit en hel helg utan inlägg och det beror på att vi haft fullt upp!

Vi har varit ute hela dagarna och haft det härligt. Vi har hållit till vid en koja på Mats jaktområde. Igår plockade vi blåbär med tjejerna och fikade ute vid ett älgpass.

   

Idag följde vi med till samma ställe då Mats och min bror skulle röja kring kojan och kring några älgpass. Då passade jag på att sitta i solen och rensa bären vi plockade igår. Blåbärsplockningen blev inte så långvarig innan ryggen sa ifrån men tillsammans så plockade vi ca 10 liter.

 

Nu är de rensade och nedfrusna i små påsar för att sen kunna bli ingrediens i t ex blåbärskaka eller smoothies. Mums!

När jag satt och rensade blåbären såg jag en pytteliten blomma på marken, knappt 5 mm bred. Någon som vet vad det är för blomma? Det fanns en enda blomma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0